Jak przygotować projekt do druku tak, by produkt finalny wyglądał  równie pięknie na papierze  jak w programie graficznym? Co to są spady, dpi, CMYK i wektory?

Nie wiesz? Dobrze trafiłeś, pomożemy Ci przygotować Twój projekt tak, żeby spełniał wszystkie normy potrzebne do poprawnego wydruku.

Odpowiednio przygotowany plik do druku nie powinien uwzględniać wyłącznie Twoich oczekiwań. Wszystkie jego parametry – rozpoczynając od formatu poprzez przestrzeń kolorystyczną powinny odnosić się do technologii druku, która jest wykorzystywana przez docelową drukarnię.

Ważną kwestią jest format, w jakim powinien być zapisany plik do druku. Ze względu na różne wersje oprogramowania graficznego wykorzystywanego przez grafików i drukarnię zapisanie pliku we właściwym formacie pozwoli uniknąć błędów przy jego dalszej eksploracji.

Przygotowując projekt ulotki czy wizytówki zależy Ci na tym, aby wydrukowany produkt wyglądał niemal identycznie jak ten w projekcie. Abyś nie był zaskoczony pojawieniem się białej oblamówki wokół Twojej ulotki, nie powinieneś zapomnieć o odpowiednim ustawieniu spadów i marginesów. Pamiętaj, że Twoje ulotki czy wizytówki będą produkowane masowo. Masowo również będą cięte za pomocą gilotyny. Podczas nacisku noża na warstwę arkuszy minimalne przesunięcie linii cięcia jest niemal pewne. Pozostawienie niewielkiego zapasu pozwoli uniknąć sytuacji, w której przesunięcie linii cięcia będzie skutkowało powstaniem białej, nieestetycznej krawędzi.

Kluczowy wpływ na jakość wydruku pliku ma zastosowanie właściwej przestrzeni barwnej. W zależności od technologii wydruku możesz zaprojektować grafikę w przestrzeni CMYK lub RGB. Ta pierwsza wykorzystywana jest w kolorowym druku offsetowym (poligrafia o dużym nakładzie), cyfrowym laserowym oraz lateksowym i solwentowym. RGB zaś stosuje się w druku pigmentowym fotografii (chociaż druk w przestrzeni CMYK również jest możliwy) oraz na fotolabach w procesie wywoływania zdjęć.

Źle przygotowany projekt oznacza zły wydruk a tym samym stratę pieniędzy. Nie ryzykuj!  Jeśli nie jesteś w 100% pewien, ze Twój projekt jest dobrze przygotowany, zlec dostosowanie go do druku profesjonalistom!

Napisz do nas

Imię i nazwisko*

E-mail*

Telefon (nie wymagane)

Wiadomość*

 Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Studio Reklamy Darłowo (Magdalena Krasowska) z siedzibą w Darłowie przy ulicy Hieronima Fiodorowa 12, 76-150 Darłowo (dalej Studio Reklamy Darłowo), danych osobowych podanych w formularzu. Podanie danych jest dobrowolne i przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści tych danych oraz ich poprawiania. Podane dane będą przetwarzane w celach związanych z udzieleniem odpowiedzi, przedstawieniem oferty usług świadczonych przez Studio Reklamy Darłowo za pomocą poczty elektronicznej i/lub telefonu.